کدام آرد برای سرخ کردن ماهی مناسب تر است؟

این یادداشت راهنمای کوچکی است برای اینکه ماهی را با آرد مناسب سرخ کنید و لذت خوردن این غذای دریایی را برای خود چند برابر کنید.

آرد

چند روش ابتکاری و ساده برای سرخ کردن ماهی با آرد مناسب

سرخ کردن ماهی همیشه روش پختی جذاب است که -فارغ از سودمند یا مضر بودن- طعم ماهی را  چندین برابر دلنشین می‌کند. قدم اول برای سرخ کردن ماهی، افزودنی‌هاو طعم دهنده‌هایی است که طعم ماهی را خواستنی می‌کند. اما برای سرخ کردن چه آردی را بهتر است استفاده کنیم. این یادداشت راهنمای کوچکی است برای اینکه ماهی را با آرد مناسب سرخ کنید و لذت خوردن این غذای دریایی را برای خود چند برابر کنید.

کدام آرد برای سرخ کردن ماهی مناسب است؟

وقتی حرف از ماهی سرخ کرده و غذاهای دریایی می‌زنیم، فقط به طعم و مزه کار نداریم؛  بافت ماهی هم اهمیت دارد. اگر غذایی ترد می‌خواهید،( اما نه آن تردی‌ای که آرد دانه ذرت به گوشت می‌دهد)، از آرد سمولینا یا آرد گندم آسیاب شده استفاده کنید. آرد سوخاری، نخودچی، برنج  و غیره هم در سرخ کردن ماهی به کار می‌آید.

فروش نوروزی سی بس ایناس

نکات مهم سرخ کردن ماهی قبل از انتخاب آرد

قبل از اینکه به انواع آردها و سرخ کردن ماهی با آنها بپردازیم باید بدانیم چه ماهی هایی برای سرخ کردن مناسب تر هستند، چطور بافت ماهی کریسپی می شود، چه روغنی برای سرخ کردن استفاده کنیم و از همه مهمتر آیا ماهی سرخ شده ارزش غذایی کافی دارد یا نه! برای گرفتن جواب این سوالها پیشنهاد می کنیم ابتدا مقاله فوت و فن سرخ کردن ماهی را بخوانید و بعد به اینجا برگردید.

سرخ کردن ماهی با آرد سوخاری

آرد سوخاری معمولاً از نان‌های حجیم تهیه می‌شود. این نان‌ها به شکلی در برابر گرما قرار می‌گیرند که نم آنها از بین برود و به صورت خشک درآیند. آرد سوخاری و نان سوخاری دو فرآورده از یک خانواده هستند. این نان در اثر حرارت مجدد، رطوبت خود را از دست می‌دهد و خشک، قهوه‌ای و برشته می‌شود. اگر این نان خشک شده را به صورت آرد درآوریم، آرد سوخاری به دست می‌آید.
یکی از روش‌های سرخ کردن ماهی، غلتاندن ماهی در آرد سوخاری است. آرد سوخاری به ماهی بافتی کریسپی‌تر و خوشمزه‌‌تر می‌دهد. هرچند که خیلی هم رژیمی نیست.

سرخ کردن ماهی با خمیر تمپورا

آرد سفید ساده می‌تواند به شکل‌خمیر به شما کمک کند. روغن را در یک سرخ‌کن یا قابلمه‌ای عمیق تا 190 درجه سانتیگراد گرم کنید. برای تهیه خمیر تمپورا تخم مرغ را در یک کاسه بشکنید و کمی آب اضافه کنید. به تدریج آرد خود را به ترکیب اضافه کنید بعد به آرامی هم بزنید تا خوب مخلوط شود. سطح  ماهی را با خمیر تمپورا بپوشانید و در روغن داغ به مدت 2 یا 3 دقیقه یا تا زمانی که طلایی شود سرخ کنید.

به جای آرد ساده از چه چیزی می توانم استفاده کنم؟

چهار جایگزین آرد سفید وجود دارد.
آرد نخودچی. که حضوری نسبتاً جدید در میان خانواده های آمریکایی دارد اما در آشپرخانه‌ی هندی‌ها به وفور پیدا می‌شود.
آرد برنج،
آرد بادام،
و آرد گندم سیاه.

تصویر

برای سرخ کردن ماهی در آرد سفید ساده اول باید سطح ماهی را کاملا خشک کنید. بعد تکه‌های ماهی را در آرد سفيد بغلتانید و در مايه‌ی تخم‌مرغ فرو ببرید، به طوری كه تمام سطح ماهی با مايه آغشته شود، سپس داخل روغن داغ قرار داده و با حرارت ملايم سرخ كنيد.
این مراحل را با انواع آرد که در بالا نام بردیم، به جای آرد سفید می‌توانید انجام دهید.

سرخ کردن ماهی با نشاسته ذرت و زنجبیل و آرد سوخاری

یک قاشق نشاسته ذرت را با یک سوم لیوان سویاسس  و یک جبه سیر رنده شده  و کمی پودر زنجبیل ترکیب کنید.
يك قاشق سوپ‌خوری نشاسته ذرت را در يک‌سوم پيمانه سس‌سويا حل كنید و با يک حبه سير پوره شده و يک قاشق چاي‌خوري زنجبيل رنده شده مخلوط کنید. دو ساعت به ماهی استراحت بدهید و بعد ماهی را در مایه تخم مرغ و بعد آرد سوخاری بغلتانید و سرخ کنید.

فروش نوروزی سی بس ایناس

سرخ کردن ماهی با آرد سمولینا

آرد سمولینا یا گندم آسیاب شده، هم می‌تواند برای سرخ کردن ماهی و هم میگو مناسب باشد. حتا می‌توانید آرد سمولینا را روی سینی فر بپاشید و ماهی‌ها را به آن آغشته کنید و درون فر قرار دهید. برای سرخ کردن هم می‌توانید هم به تخم مرغ و آرد آغشته و سرخ کنید و هم بدون آغشته کردن به تخم مرغ و تنها با مخلوط آرد سمولینا، زردچوبه،  فلفل سیاه و پودر سیر ماهی خود را سرخ کنید.
طرز تهیه فیش اند چیپس با آرد گندم و آرد ذرت را که با ماهی سی بس طبخ شده در صفحه دستور پخت ببینید.

سوالات متداول

از چه آردهایی برای سوخاری کردن ماهی می توان استفاده کرد؟

آرد سمولینا، آرد گندم آسیاب شده، آرد سوخاری، آرد نخودچی، آرد برنج  آرد نشاسته، آرد بادام و آرد گندم سیاه (این آرد ارتباطی با دانه گندم ندارد)

کدام آرد برای سرخ کردن ماهی بهتر است؟

بسته به ذائقه افراد و رعایت انواع رژیم ها انتخاب آرد می تواند متفاوت باشد. آرد سوخاری بافت ماهی را به خوبی ترد و کریسپی می کند اما یک گزینه غیر رژیمی است.

آرد بادام سرشار از فیبر، پروتئین و چربی است و برای کسانی که پرهیز گلوتن دارند مناسب تر است؛ اما باید توجه داشت که قابلیت اتصال کامل به ماده غذایی را ندارد بنابراین باید در ترکیب با آرد دیگری مورد استفاده قرار گیرد.

نشاسته ذرت را می توان به میزان کمی به همه آردها اضافه کرد. این نشاسته باعث پف کردن قطعات سوخاری می شود.

کدام ماهی ها برای سوخاری کردن مناسبترند؟

همه ماهی را می توان به روش سوخاری طبخ کرد اما معمولا این روش برای ماهی هایی به کار گرفته می شود که بافت گوشت آنها مانند ماهی سی بس بسیار لطیف است در سایر روشهای پخت مانند آب پز و بخار پز یا سرخ کردن معمول برای آنکه از هم وا نرود نیاز به دقت بیشتری دارد.

دیدگاه‌ها

تعداد نظرات:
0
نظر خود را وارد کنید
اطلاعات این زمینه شخصی است و به صورت عمومی نمایش داده نمی‌شود.
محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

آیا می‌دانید؟

یکی از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها که از تشکیل سلول‌های بدخیم در بدن انسان جلوگیری می‌کنند اسید چرب امگا ۳ است. منبع اسیدهای چرب امگا ۳ را در ماهی سی‌بس بیابید.