نحوه فیله کردن ماهی سی بس + ویدئوی آموزشی

زمان آماده شدن
30 دقیقه
میـزان سختی
تعـدا د نفـرات

روش فیله کردن ماهی

قبل از فیله کردن ماهی نکاتی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنیم. اول اینکه دستانمان باید شسته شده و کاملا تمیز باشد تا میکروب جذب گوشت نشود. دوم انتخاب چاقوی مناسب است که هم اندازه متناسب با دست شما باشد تا بتوانید راحت استفاده کنید و اینکه چاقو باید تیز باشد.

قبل از برش ماهی با قسمت تیز چاقو چند بار روی پوست ماهی کشیده تا پولک‌های آن جدا شود و بعد ماهی را تمیز کرده و کار را شروع می‌کنیم.

در ابتدا ماهی سی بس را روی تخته قرار می‌دهیم. در قسمت پشت ماهی دو باله قرار دارد. قسمت نوک باله را گرفته و باز می‌کنیم و سپس به کمک قیچی آشپزخانه آن را از ماهی جدا می‌کنیم.
در قسمت شکم ماهی یک باله دیگر قرار دارد که با روش بالا آن را هم جدا می‌کنیم.

تصویر

قسمت شکم ماهی رابرش داده و با دست داخل شکم ماهی را خالی می‌کنیم.

 سپس باله میانی با دست گرفته و از قسمت زیر فلس به سمت سر ماهی شروع به بریدن می‌کنیم دقت کنید در اینجا چاقو را به صورت رفت وبرگشتی روی فلس می‌کشیم تا از بدن جدا شود.

وقتی فلس یک طرف ماهی جدا شد یک دست را روی ماهی می‌دهیم تا هنگام برش از روی تخته لیز نخورد، و با دست دیگر چاقو را گرفته و قسمت پشت ماهی را به عمق دو سانت می‌بریم سپس با کمک دست بین دو لبه بریده شده را گرفته و با حرکت نرم و کوتاه چاقو فیله را از استخوان جدا می‌کینم. اینکار را با دقت انجام می‌دهیم تا استخوان تمیز از فیله جدا شود.

تصویر

زمانی که برش تا نیمه وسط بدن ماهی پیش رفت چاقو را تا قسمت دم کشیده و قسمت پایین فیله را جدا می‌کنیم، بعد با یک دست فیله را گرفته و بقیه فیله را با همان روش قبل از استخوان جدا می‌کنیم.

طرف دیگر ماهی را نیز با همین روش از قسمت پشت برش داده و فیله را جدا می‌کنیم.

تصویر
آیا این مقاله مفید بود؟
5
5/۵ (2 امتیاز)

آخرین مطالب

آخرین مقالات

دستور پخت

جدیدترین دستورهای پخت

دستور پخت
ماهی سی بس جزو ماهی‌هایی است که در چند سال اخیر به بازار ماهی ایران راه پیدا کرده و به سرعت تبدیل به یک ماهی لاکچری برای غذای مجلسی شده...
دستور پخت

طرز تهیه شنیتسل ماهی در 5 مرحله

زمان آماده شدن
25 دقیقه
میـزان سختی
تعـدا د نفـرات
ساده‌ترین روش تهیه شنیتسل ماهی چیست؟ چطور شنیتسل ماهی خوشمزه بپزیم؟ کدام ماهی برای شنیتسل ماهی مناسب‌تر است؟

دیدگاه‌ها

تعداد نظرات:
نظر خود را وارد کنید
اطلاعات این زمینه شخصی است و به صورت عمومی نمایش داده نمی‌شود.
محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

آیا می‌دانید؟

یکی از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها که از تشکیل سلول‌های بدخیم در بدن انسان جلوگیری می‌کنند اسید چرب امگا ۳ است. منبع اسیدهای چرب امگا ۳ را در ماهی سی‌بس بیابید.