لیمو

دستور پخت ماهی سی بس با لیمو و کره

زمان آماده شدن
20 دقیقه
میـزان سختی
تعـدا د نفـرات

این دستور پخت ساده و سریع، برای انواع غذاهای دریایی مثل ماهی و میگو مناسب است و یکی از محبوب‌ترین دستورهای پخت ماهی است. ماهی سی‌بس، در سس کره و سیر و لیموی خوشمزه و خوش بو طبخ می‌شود تا نرم و ورقه ورقه شود. این دستور پخت را از دست ندهید چون فقط 20 دقیقه از شما زمان خواهد گرفت.

در کنار ماهی چه چیزهایی سرو کنیم؟

طعم ماهی پخته شده طبق این دستور را می‌توانید با بغل‌بشقابی‌هایی مثل پوره سیب زمینی، گل کلم، برنج یا کلم بروکلی پخته یا کبابی سرو کنید.

چه ماهی‌ای برای پخت با لیمو و کره انتخاب کنیم؟

ماهی سی‌بس به خاطر بافت لطیف آن برای این دستور بسیار مناسب و لذیذ است؛ هرچند که دست شما برای انتخاب باز است و هر ماهی دیگری مثل ماهی کاد، ماهی هامور، قزل آلا و ماهی سفید را می‌توانید با خیال راحت جایگزین کنید. ولی به طور کلی برای اینکه ماهی را به سادگی با لیمو طعم‌دار کنید از ماهی‌های با بو و طعم ملایمتر استفاده کنید.

ماهی با لیمو و کره، همیشه در دسترس و بصرفه

خیلی‌ها این دستور غذا را به خاطر طعم و عطر دلنشین لیمو دوست دارند. لیمو، همیشه در کنار  اکثر غذاها حتی ماهی با طعم ملایمش دل مخاطبش را می‌برد و به غذا روح می‌دهد. لیمو و کره همیشه در دسترس است و زحمت فکر کردن و برنامه ریزی را برایمان کم می‌کند.

آسان‌ترین دستور پخت در تمام دنیا؛ ماهی با لیمو و کره

فقط کافی است:

  1. چند تکه لیمو را که ظریف برش زده‌اید، در کف ظرف پخت موردنظرتان قرار دهید.
  2. ماهی را با نمک و فلفل مزه‌دار کرده و روی لیموها بچینید.
  3. مقداری کره را ذوب کنید و سیر و پوست لیموی رنده شده را به آن اضافه کنید. مواد را با برس به سطح ماهی آغشته کنید.
  4. حالا ماهی را به مدت 10 دقیقه در فر بگذارید و ببینید به اندازه دیدن چندتا پیام تبلیغاتی در تلویزیون زمان می‌برد تا شام آماده شود! حالا صدای تلویزیون را کم کنید و در عطر لیمو یک وعده غذای سلامت نوش جان کنید.

چند تا سوال که اگر جواب ندهیم شب خوابمان نمی‌برد:

پخت ماهی به روش‌های رایج  معمولا چهقدر طول می‌کشد؟

یکی از نکات جالب در تهیه ماهی این است که به سرعت پخته می شود تا بتوانید به چشم برهم زدنی، یک شام سالم روی میز داشته باشید.

زمان دقیق پخت بسته به ضخامت فیله‌های ماهی کمی متفاوت است. در فر 425 درجه فارنهایت ماهی در عرض 10-12 دقیقه پخته می‌شود. در مورد مدت زمان طبخ ماهی حتما مقاله ما در بلاگ ایناس را مطالعه کنید.

از کجا بفهمیم یک ماهی کاملا پخته شده است؟

بعد از پخته شدن ، بافت ماهی کاملاً مات می شود. در واقع رنگ شفافی که ماهی در حالت خام دارد را در گوشت پخته دیگر نمی‌بینید. علاوه بر آن ماهی پخته، به راحتی با چنگال ورقه ورقه می‌شود.

تصویر

آیا استفاده از لیمو برای پخت ماهی کافی است؟

لیمو طعمی کلاسیک به ماهی می‌دهد. اما برای رنگ و بو بخشیدن به آن؛ از معجزه سیر غافل نشوید. در دستور رایج لیمو و سیر برای پخت ماهی، مقداری سیر به فیله‌ها اضافه می‌کنیم. اما طعم‌های دیگر نیز به خوبی می توانند خودی نشان دهند. ادویه کاری، فلفل سیاه و نمک مواد جادویی‌ای هستند که در کنار لیمو و سیر می‌توانند طعم ماهی را عوض کنند. از روغن زیتون هم می‌توانید در یک‌دست کردن طعم‌ها و عطر و بو دادن به ماهی استفاده کنید.

بهترین نوع ماهی برای پخت چیست؟

این دستور پخت، با ماهی سی‌بس بهترین نتیجه را خواهد داد. طعم‎دار کردن ماهی‌های کم بو بسیار ساده‌تر از چیزی است که تا به حال تجربه کرده‌اید. به حدی که حتی در دستور غذاهای ماهی بصورت آب پز و بخار پز هم از بوی تند ماهی در امان می‌مانید. اگر شما هم با ما موافقید این دستور پخت را هم امتحان کنید: طرز تهیه ماهی بخار پز.

آیا ماهی سی بس، برای پختن نیاز به زیر و رو  شدن دارد؟

جواب منفی است! ماهی سی‌بس بسیار ظریف است و اگر بخواهید دائم آن را برگردانید از بین می رود و له می‌شود. کافی است آن را  به حال خود بگذارید تا از یک طرف بپزد. بعد نوبت طرف دیگر است. اجازه دهید عطر لیموهایی که در ظرف چیده‌اید با هر طرف یکی شود. زیروروی سریع ماهی، فرصت درهم آمیختن عطرها و طعم‌ها را از شما خواهد گرفت.  

آیا این مقاله مفید بود؟
5
5/۵ (1 امتیاز)

آخرین مطالب

آخرین مقالات

دستور پخت

جدیدترین دستورهای پخت

دستور پخت
ماهی سی بس جزو ماهی‌هایی است که در چند سال اخیر به بازار ماهی ایران راه پیدا کرده و به سرعت تبدیل به یک ماهی لاکچری برای غذای مجلسی شده...
دستور پخت

طرز تهیه شنیتسل ماهی در 5 مرحله

زمان آماده شدن
25 دقیقه
میـزان سختی
تعـدا د نفـرات
ساده‌ترین روش تهیه شنیتسل ماهی چیست؟ چطور شنیتسل ماهی خوشمزه بپزیم؟ کدام ماهی برای شنیتسل ماهی مناسب‌تر است؟

دیدگاه‌ها

تعداد نظرات:
نظر خود را وارد کنید
اطلاعات این زمینه شخصی است و به صورت عمومی نمایش داده نمی‌شود.
محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

آیا می‌دانید؟

یکی از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها که از تشکیل سلول‌های بدخیم در بدن انسان جلوگیری می‌کنند اسید چرب امگا ۳ است. منبع اسیدهای چرب امگا ۳ را در ماهی سی‌بس بیابید.